Det heter hä!

Man kan påstå att jag är trött idag. Loke vaknade säkerligen 5ggr mellan ett och sju även fast han sov i vår säng. Han måste drömt en mardröm. Men jag var helt slut imorse. Ville bara sova vidare!
Johannes ska strax på sitt veckomöte och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Har ju ingen bil så kan ju inte ta mig nånstans. Så blir nog till att städa och plocka här hemma.
Mina tradera auktioner går ut imorgon också. Hoppas att jag får nått sålt så man får extra pengar i börsen. Aldrig fel.
I helgen diskuterade jag, Andrea och Emelie språk. Dialekter i Sverige. Och vi från norrland har nog det bästa uttrycket ever. Hä. Hä kan betyda väldigt många saker och just därför är det så nödvändigt.
"Alla vet ju innerst inne att det heter hä, och att det ordet är SÅ mycket bättre än sätta, ställa eller ! Eller hur??"
Haha, klockren Facebook grupp!

Kommentarer
Postat av: Hanna lindmark

Pontus föräldrar kommer ju också från norrland, fast de säger mer He, "Vart ska jag he det?" typ.. det kanske finns dialektvarianter på hä/he också? :) Men jag gillar uttrycket :)

2010-04-20 @ 11:22:16
Postat av: Boström

Ja jag ska ju till Turkiet 4 Juni ju :)



Norrländska äääger ;)

2010-04-20 @ 12:25:55
URL: http://lindacaroline.bloggagratis.se
Postat av: nalle333

Jag sa både "hä" och "he" när jag bodde i k-fors. Fast jag är ju bara en "dum sörlänning" som fattar noll ;)

2010-04-20 @ 13:32:42
URL: http://www.metrobloggen.se/nalle333
Postat av: Sveinfredrikke

Very resourceful, thank you dave

2011-01-13 @ 14:07:28
URL: http://sveinfredrikke.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0