Uppfostran fortsättning

Ska uppdatera lite om uppfostran här i det Kronlidska huset. Har enbart behövt använda "skäms stolen" engång. Som igår, då skulle han promt pilla och trycka på min högtalare. Vilket inte är okej. Då gick jag fram till honom, satt mig på knä och förklarade lugnt och sansat att så får man inte göra, om han gör det igen så får han sitta på stolen. Han fick då fram ett litet "nej". Men han gjorde inte om det, inte den gången iallafall. Men tror att detta kommer ta ett tag. Vi får nog kämpa, in i det sista. Värst är det vid matbordet. Om han tex har en macka (som han tagit en tugga på) och vill ha en till. Då säger jag att han får allt äta upp sin macka först innan han får en ny. Då tittar han argt på mig, kastar mackan på golvet och börjar skrika. Ifall han har matrester i haklappen kastar han gärna ut det också. Helst så det prickar min mat på min tallrik. Säger såklart åt honom ett antal gånger att det inte är okej. Skjuter sedan ifrån stolen från bordet och ignorerar honom tills han lugnat ner sig. Vet inte om detta är en bra metod men det lär visa sig. Är verkligen jobbigt i denna ålder, trots JÄMT. Så idag har jag varit på en välförtjänad tjejkväll hos världens bästa Karlsson. Tittat på tv och ätit Polly. En underbar tisdagkväll! Imorgon ska jag på intervju i Uddevalla! Jag är jätte nervös, vad ska man ha på sig? Är det okej att ha jeans kjol eller ska man köra på mer fina svarta byxor? Ps. Just nu HATAR jag blogg.se som inte kan fixa mellanrum i mina texter. Väldigt irriterande!!! Svårt detta!

Kommentarer
Postat av: sofia

sv: ja det är en trea vi bor i

2010-04-14 @ 06:39:44
URL: http://zerphina.blogg.se/
Postat av: sofia

det är egentligen 5400 men vi har garage också, det är helt klart prisvärt, med tanke på den fina uteplatsen vi har, men jag vill kunna gå ut och leka med min son också...

2010-04-14 @ 08:21:03
URL: http://zerphina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0