Bråk på dagis, IGEN!

Jag sitter i köket.
Loke sitter i sin fotölj i tvrummet.

L- MAAAAMMAAAA (skriker typ så högt han kan)
S-Ja?
L - JAG ROPAR PÅ DIG (fortfarande väldigt hög ton)
S - Ja, jag hör det. Vad ville du då?
L - (tystnad)

Bråk på dagis igen.
Samma pojke som bitit och rivit honom förut.
Loke kom hem från dagis och jag frågade "vad har du gjort idag då?
"**** puttade mig, jag blev ledsen och ville ha napp och nalle"
Loke är inte den som är den.
Han blir sällan så pass ledsen så han vill ha napp & nalle dagtid
eftersom han vet att man enbart får napp på kvällen.

Detta gör mig så förbannad. 
Visst, det är lite hårt på dagis.
Men denna pojk verkar ju ge sig på min son i tid och otid.
Blir ett snack med dagis IGEN!

Kommentarer
Postat av: Magda

Usch, sånt där är så jobbigt! Det är en pojke på julias dagis som slagit henne också. Hon så rädd för han att hon skrek rakt ut när hon såg han men det har gått över nu. Men härom dagen kom hon hem och sa att *** gjorde så här på mig åsså tog hon stryptag på sig själv och slet sig i håret. Det är ju farligt, tänk om ingen fröken ser när han gör så.. Och dagis har inte sagt något till oss heller :/

2010-12-02 @ 09:41:51
URL: http://magdalenaa.blogg.se/
Postat av: Pauline

Nej, nu blir jag faktiskt jävligt förbannad.

Har dem ingen som helst koll på erat dagis?

Det måste ju vara ganska intensivt bråk (upprepade gånger) eftersom Loke reagerar som han gör, med rädsla och oro?

Jag fattar inte varför det skall vara så svårt för personalen att kommunicera med föräldrarna?

Jag tycker att du skall ringa till barnets föräldrar i fråga och berätta hur Loke har det.

Inte skälla, anklaga eller döma, utan mer försöka få fram en lösning till problemet (eftersom dagis tydligen inte bryr sig?) Berätta att det har skett ett flertal gånger och att det leder till att Loke är ledsen HEMMA, inte bara en kort stund på dagis utan han tar med sig rädslan hem och så skall det INTE vara. Ni kanske kan ha ett möte allihopa, med fröknarna också?

Sen vet jag att barn ibland kan leka hårdhänt, nypas här och rivas där. Men, när det går så långt att ett barn påverkas av det långt efteråt är det dags att göra något åt det. Visa att ni inte tolererar detta och att ni kräver att det blir förändring.



Härlig uppsats detta blev du, men jag blir tokig på sånt här!!!!



KRAM TILL LOKEFISEN! (Jag ska skicka Freja till Lokes dagis så hon får försvara honom!!)

2010-12-02 @ 12:22:16
URL: http://familjengould.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0