Det gör ont i hjärtat...

... när Johannes ringer till mig och berättar vad som hänt på dagis idag.

Han hade kommit dit, Loke hade suttit själv på en cykel lite längre bort. J går in och står och tittar lite på Loke i smyg. Han bara sitter där och tittar rakt ut medans de andra barnen leker och stojar. Så bara sitter han där. När han får syn på J blir han ju såklart överlycklig. J ser då att Loke har rivmärken på kinden och frågar vart han har fått dom ifrån "de andra barnen" säger han då. J frågar fröknarna om det gått bra idag, "ja, det har gått jätte bra".

Åh, jag mår inte bra av detta. Att veta att min guldklimp är någonstans flera timmar om dagen där han inte trivs. Imorgon ska jag prata med dagisfröknarna och höra. Kommer antagligen börja gråta, det är så känsligt för mig detta. Gråter nästan nu. Sen ska jag ringa till  kommunen och höra om de inte kan släppa oss före i kön med tanke på omständigheterna. Skulle han få samma dagis som de 4 grannbarnen går på så tro jag att han skulle trivas mycket bättre...

Det gör ont i hjärtat...

Kommentarer
Postat av: nalle333

URS! Jag lider verkligen med Loke (och er). Så ska det ju inte behöva vara! Hoppas Loke hamnar på dagiset med grannbarnen, snarast!

2010-10-13 @ 22:11:19
URL: http://www.nalle333.se
Postat av: Hanna Lindmark

Pontus mamma har plats kvar, det kanske kan vara bättre i väntan på det andra dagiset? Hon har ju barn i lokes ålder.. Man ska ju inte behöva ha sitt barn på ett ställe som inte känns bra!! Hoppas det löser sig!!

2010-10-13 @ 22:29:24
Postat av: Larissa Oikari

Usch vad hemskt Sandra, tycker jättesynd om er. Jag hoppas verkligen ni får gå före i kön så att Loke kommer till ett ställe där han trivs.

2010-10-13 @ 23:16:59
URL: http://oikari.webblogg.se/
Postat av: Malin

Stå på dig Sandra, och ibland kan tårar faktiskt hjälpa, så att dom förstår att ni är oroliga! Vem är hans ansvarsfröken?

2010-10-14 @ 06:59:00
URL: http://malinsmumsigasida.blogspot.com
Postat av: nalle333

Tyvärr Sandra.. Jag har ingen koll på kö-systemet alls. Det bästa är att du pratar med personalen på dagiset Loke går på samt "tanterna" som har koll på dagis (kommunen) o förklarar hur det ligger till. Jag fick plats på dagis 2 veckor efter att jag skickat in pappret. Det kan gå fort, men det kan också gå segt. Hoppas som sagt att det löser sig!

2010-10-14 @ 08:18:41
URL: http://www.nalle333.se
Postat av: Twiggy - Mamma till Nemo & Gravid

Aj då =( Hoppas verkligen det löser sig snart så han får komma till ett ställe han troligtvis kommer trivas på!

2010-10-14 @ 11:33:56
URL: http://twiggzy.blogg.se/
Postat av: SOFIA

tråkigt att han inte verkar trivas, men tur han inte är på det dagiset alvin är, för då skulle du nog bli tokig, lite rivmärken, blåmärken osv, det är en del av barnens utveckling, är lätt hänt och bara och acceptera... tyvärr..



men han skall absolut inte sitta i ett hörn och känna sig utanför! hoppas ni kommer in på nytt dagis/dagmamma snart

2010-10-15 @ 20:56:26
URL: http://zerphina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0