Danmark - Tyskland - Sverige

Ja, helgen har varit underbar. Utan telefon och utan internet, det är så jävla skönt ibland. Att bara få rå om varandra och prata som om det man inte hinner med i vardagen.

Men iallafall. Resan genom Danmark gick jätte bra. Drog in på en shoppingtur på Calles för att inhandla alkohol. Helt sjukt hur billigt det är. Vi kom iallafall hem med 6 flak och 3 påsar med spritflaskor. Så nu är vi beredda på fest. Haha.

Jag var såklart kartläsare hela vägen och jag är fan i mig bäst på det. Väl framme på hotellet var vi verkligen as hungriga så vi gick ner på restaurangen där och skulle käka. När vi kommer in genom dörren ser vi att nästan alla har balklänning och kostym. Shit. Där kom vi med linne och jeans. Haha. Vi hade hamnat på värsta fin restaurangen. Satte oss ner vid ett bord och dukningen kom igång. Servetten kom fram ihopvikt som en hatt. Sa åt Johannes att han får 100kr om han sätter den på huvudet. Haha, men han våga inte ifall vi skulle bli utslängda. Sen kom ju dedär med bestick. Vilka ska man välja?! Jag som inte ens brukar käka med kniv och gaffel. Haha. Jag kommer nog inte platsa på Nobel middagen kom Johannes fram till.

Sen kom söndagen. Om ni inte visste det innan så är HELA JÄVLA TYSKLAND stängt på söndagar. Enbart restaurangen är öppna. Inte ens Tysklands svar på Ica är öppet. Så nu kan vi varenda gata i hela Kiel iallfall.
Fick komma på båten 2 timmar innan avfärd så det var gött. Värsta fin hytten. Åh va mys det var.

Saker vi nu vet om Tyskland som vi inte visste innan:
* alkohol är billigare än dricka
* alla tyskar kan inte engelska
* ALLT är stängt på söndagar
* De använder sig inte av hastighetsbegräningsskyltar utan man får gissa sig till hur fort man ska göra
* Tillochmed "rödljusen" är avstängda i korsningarna på söndagar eftersom ingen är ute och kör då
* innan man åker till tyskland måste man läsa in lite på vett och etikett när man ska äta. haha
* finns cigarett automater precis ÖVERALLT!


Ikväll jobbar jag kväll och imorgon jobbar jag förmiddag så ska sova i Uddevalla ikväll. Kommer kännas jätte konstigt att sova utan Johannes :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0