Lyckad kväll

Idag har Loke gått runt utan blöja hela dagen. Han kissade faktiskt på pottan engång och var jätte stolt. Men nu kommer vi till problemet. Säger åt honom att nu måste du säga till när du ska kissa så springer vi på toa. Nej, får jag till svar då. Vill ju inte tvinga han till toa heller för då upplever ju han det som något dåligt. Och han säger aldrig till innan heller, så vet inte riktigt hur jag ska göra. Vart man ska börja. Någon som har något förslag?

Hade iallafall en jätte trevlig kväll med brudarna igår. Blev utgång till O´learys och fyllekäk på Subway. Sen drog vi till Stålverket för att säga hej till mormor och jag har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv. De flesta dansade så jävla roligt, någon som en indian och någon stod och trampade på samma ställe hela tiden. Andrea började härma deras dansstilar och jag skrattade så jag grät.
Kvällen var lyckad! :)

Imorgon är det måndag vilket innebär cykelturer till och från dagis och att jag jobbar eftermiddag med världens bästa Lotta. Är så himla glad att jag fått så bra jobbarkompisar. Vi är ett riktigt bra gäng! :) 



Kommentarer
Postat av: Lotta

Oj, nu blev jag lite rörd! Nästan så det kommer en tår här.. ;)

Du e oxå världens bästa Sandra! Super-duper-glad att ha fått träffa dig, lära känna dig o jobba me dig! =)

Ses imorn!

2010-09-12 @ 21:21:26
URL: http://lottaslillahuvud.blogspot.com
Postat av: Larissa Oikari

Det råd jag kan ge dig är det jag sett Anki göra med Rasmus (min brorson), han och Loke är ju nästan lika gamla. Efter att Rasmus har sovit får han prova gå på pottan, efter han har lekt en stund, efter han har ätit. Hon tar honom alltså på pottan regelbundet för att kolla om det händer något. Sedan kan man ju ibland se på dem om de är kissnödiga.

2010-09-13 @ 05:47:01
URL: http://oikari.webblogg.se/
Postat av: Kajsa

Harry säger oftast inte heller till själv utan jag får säga till honom med jämna mellanrum att nu går vi & kissar.... om han vägrar så "hotar" jag med att annars måste han ha blöja på sig & då går han oftast & kissar på toaletten istället.... säger han däremot att han vill ha blöjan så får han den istället så att det inte blir nåt tvång av det hela!!!

2010-09-13 @ 09:17:44
URL: http://kajsahjelm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0