Vad ska jag ta mig till?

jag får skuldkänslor och mår inte alls bra av att lämna Loke på dagis. Jag har fått för mig att han vantrivs. Varje dag, är det samma visa "mamma, jag vill inte till dagis". Så ser han på mig med sina hundögon och gråter. Då frågar jag varför han inte vill till dagis "jag vill inte leka med dom andra barnen". Det gör ont i mitt mamma hjärta varje morgon. Även när man hämtar honom och står & tittar på han i smyg. Så cyklar han omkring med de äldre barnen. Men när han får syn på en kommer han och springer skrikandes
"jag vill inte vara på dagis mamma". Gråter nästan när jag skriver det. Tycker verkligen att det är jätte jobbigt.

Och jag vet inte vad jag ska göra. Vi har skickat in en ansökan till att byta dagis (inte för att det är något fel på det vi har nu men "kvarnen" är så pass nära). Jag försöker prata med han och säga att det är ju roligt på dagis och träffa barn och så.. Men nej.. Han är ju jätte social, det är ju inte det. Funderar på om de har något med att göra att han faktiskt blivit biten 3ggr. Men, jag vet inte.

Någon som har ett förslag på vad jag ska ta mig till?


Kommentarer
Postat av: Malin

Har ju min Tuva på samma dagis som Loke och jag förstår vad du menar... systemet på stridsbergsgården passar inte alla barn, ibland behövs det grupper, så som småbarns grupper, stora barn mm.

Tycker ibland att dom "stora killarna" på dagis tar över och dom mindre barnen som inte är vana hamnar väldigt mycket i skym undan...

Dom har en väldigt bra tanke bakom allt, men som sagt det funkar inte för alla barn. Loke kanske har större behov av en mindre grupp med barn han hinner lära känna bättre, och samma fröknar varje dag!



Tuva trivs, fast hon är bara där 3 timmar varje dag så ibland känner jag att hon inte hinner med att vantrivas. I februari ska vi skola in lillebror Hugo oxå, ska bli spännande att se hur det går!

2010-09-30 @ 18:00:13
URL: http://malinsmumsigasida.blogspot.com
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

Kan ju mycket väl vara så att bitningarna satt sina spår. Men har ni funderat på dagmamma? Loke kanske trivs bättre omd e är lite mer hemma miljö??

Av ovanstående kommentar uppfattar jag det som att de är en 0-6 års avd. Kan ju vara så att en "småbarnsavd." passar bättre.



Hampus går på en 1-3 års avd och jag tycker det är toppen. Nu är de lite synd att de bara är han och Nova som är lite större 2 åringar, den älsta efter dem fyllde precis 2 och sedan är de flesta 1-1½... Men de blir ju ett lungare tempo än med 4-5 åringarna... Loke kanske känner stress??



Hoppas verkligen att de löser sig för Loke, inget barn skall behöva gråta över att gå till fsk.

2010-09-30 @ 20:08:34
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

Kan ju hjälpa jättemycket att få bästisen, någon att ty sig lite extra till.



Förstår att de måste skära så otroligt i mammahjärtat att behöva åka och lämna honom.

Är så otroligt tacksam för att Hampus kan få vara hemma de dagar då han verkligen sägar nej till dagis och även som nu när de går ögoninflammation att han kan få vara hemma..



Ja, man skulle verkligen ha så mycket pengar att man bara kunde jobba när lusten fall på..

2010-09-30 @ 20:22:51
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Hanna Lindmark

Sånt här är ju jättejobbigt.. förstår det.. vi ska skola in tilde på måndag och jag hoppas att det kommer bli bra där för henne..

Pontus mamma kanske har någon plats ledig? Kanske kan vara lugnt och bra hos en dagmamma? det är ju nära också.. Hoppas det löser sig!

2010-10-01 @ 11:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0