Jävla lattemorsor!

Nått som gör mig jävligt irriterad är dessa "latte morsor" som fikar på fik och skiter fullständigt i vad deras ungar håller på med.

Jag var på Briggen i veckan och Loke ville så gärna bada i bollhavet. Det var redan två pojkar därinne som härjade. Loke vågade inte riktigt att gå in först men tillslut ställde han sig bland bollarna och tittade på de andra pojkarna. Då kommer den ena fram till Loke och säger "du är för liten, du får inte vara här" och går mot Loke och ställer sig 2cm från han. Då puttar Loke bort honom men säger inget. Då kunde jag fan inte låta bli. Jag tog Tor med mig (höll på att mata) och satt mig vid ingången. Frågade vad de höll på med och gjorde de klart för alla att ALLA får leka här. Pojkens mamma satt vid bordet brevid mitt och sket fullständigt i vad som hände.


Då berättar pojken för mig att Loke va för liten för att leka där. Frågade då hur gammal han var och svaret var såklart 3år. Berättade då att Loke var lika gammal som dom och att alla får leka.
Han tittar då på Tor och säger att "jag dricker också välling ibland". 
Då kunde jag inte låta bli, "trodde det bara var småbarn som drack välling" kläckte jag ur mig.
Och mådde inte alls dåligt över det.
Hah! Tänkte jag. 


Fan, blir så förbannad.
Håll koll på era ungar så slipper jag göra det.


(nu vet jag att Loke inte är värsta ängeln, men jag håller iallfall koll på honom och säger åt han om han beter sig illa. Och i detta fall hade han verkligen inte gjort någonting!)

Kommentarer
Postat av: Twiggy - Mamma till Nemo & Fantacia

Håller med! Vet inte hur ofta Någon har smällt till Nemo på lekplatser och föräldrarna bryr sig inte ens utan bara sitter där och tittar och dricker sitt jävla kaffe dom har med sig ut! Tack vare det har Nemo blivit lite små rädd för att vara på nya ställen! =/

2011-08-06 @ 20:00:06
URL: http://twiggzy.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Ja men visst är det underbart sånt där?! Samma med värdelösa morsor som försvarar sina barn fast dom VET att det är deras barn som gjort fel! Tror att dom är nå jävla änglabarn och aldrig gör nå dumheter.

2011-08-07 @ 18:08:47
URL: http://mikkanhellman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0