Är hösten på intåg?


Nu när Tor kommit.
Det är den tiden man ska va som lyckligast.
Men jag känner mig väldigt deppig just nu.
Vet inte om det är för att hösten är på intåg
och att saknaden efter familjen är stor.

Lever inte i dendär lilla familje bubblan
som man gjorde med Loke.
Var nog för att vardagen började
direkt efter att jag kom hem från BB.
Plötsligt satt jag där ensam med två
barn och Johannes jobbade.

Och det känns som om de är de enda han gör, jobbar.
Skitbra med ett jobb, självklart.
Synd att inte lagen med 30 dagar pappaledigt hann falla in bara.
Både jag och barnen saknar han.
Men på måndag återställs ordningen för då börjar Loke på dagis.



Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh, ska han börja på det nya dagiset då?? Spännande! :)

Själv har jag aldrig längtat så mycket efter hösten, men det har väl sina naturliga anledningar.. ;) Sen när min Henrik börjar jobba så kommer jag ha en massa tid över, o då kan jag komma o hälsa på er hela tiden! Dagarna brukar gå lite fortare då, så kanske det inte känns som Johannes e borta jämt, jämt! :)

2011-08-26 @ 22:50:25
URL: http://lottaslillahuvud.blogspot.com
Postat av: mia

är det någon ny lag med 30 dagar pappaledigt eller vadå?=)

2011-08-26 @ 23:28:47
Postat av: Lotta

Nix, Ebba eller Lovis blir det nog om de blir en tjej.. Men Henrik pratade om Embla en gång, vilket ju är väldigt fint, fast de vet jag ju att du vill ha på en tjej, så de fick jag avstyra! :)

2011-08-27 @ 18:30:31
URL: http://Lottaslillahuvud.blogspot.com
Postat av: Lotta

Hehe.. Finns de som anser att Lovis är ett pojknamn (den äldre generationen).. Men vi hade nog tänkt oss Nero på en pojk! :)

2011-08-27 @ 23:57:30
URL: http://Lottaslillahuvud.blogspot.com
Postat av: Vanessa

Håller helt med, är inte i samma bubbla alls som med Ivar och det är lite ledsamt. Verkligheten kommer som en smäll liksom!

Sen tror jag nog att längtan efter din familj blir ännu mer påmind o gör ännu mer ont. Min är bara 5 mil bort och jag har tyckt att det varit mkt jobbigare än innan. Känner igen mig mycket!

2011-08-31 @ 12:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0