Hej doktorn

Nu har vi gjort ett besök hos doktorn.

När vi satt där i väntrummet.
Tror ni inte att han skiter?
Så jäkla typiskt.
Tur att han hade blöja men vi hade ju inte direkt
något ombyte.

Så när vi blev inskickade till läkaren ville ju inte Loke klä
av sig overallen eller tröjan. Stackarn skämdes ju :(


Men..
Han såg att han hade "förkylningsöra"
och att antagligen var gnällig pga detta.
Sen klämde han och kände på magen men
varken lever eller njure var förstorade.
Men hans mage var orolig och tarmarna kunde vara
lite irriterade.
Berättade att jag var lite orolig över att han hade
diabetes, eftersom min bror har det så kanske
det är ärftligt på nått vis.
Så ikväll ska Loke kissa på en sticka så får vi svar om
han har det eller inte.
Men ska jag vara ärlig så tror jag inte det.

Han tyckte iallfall att det var bra att vi kom dit.
Att det kan vara bra för småbarn att göra en hälsokontroll också.
Så det kändes ju bra iallfall.

Kommentarer
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

Här är vi jätte noga med att kolla efter diabetes symtomer då både min och Jonas pappa har det. Vill verligen att killarna skall klara sig.

De är ju ärftligt och hoppar gärna över en geration, så fanken... Men hittills inga tecken på något.

Hoppas att de inte visar något för Loke.



Vad gott att det var som de skulle med organen : )

2011-01-12 @ 18:45:50
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: linn t

Vad glad jag blir när man läser att de var en läkare som tyckte de var bra att ni kom in!

Har själv mött alldeles för många som bara sucka när man kommer in :p

Skönt att det inte var diabetes! :)



Kram

2011-01-13 @ 00:04:19
URL: http://nnillinn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0