Värsta dagen någonsin!

Igår när jag kom hem från jobbet var Loke vaken.
Stackarn hostade som bara denn.
Han fick såklart ligga i vår säng.
Hostan var så intensiv att han spydde ner vår säng.

Kände att han var varm men inte överdrivet.
Vi har ju tappat bort vår temp mätare.
Men vi bestämde oss för att han fick "sova bort" febern.
Johannes kunde verkligen inte sova så han la sig i Lokes rum eftersom han skulle upp så tidigt.

På natten vaknade jag av att jag hörde att Loke andades konstigt. Försökte sätta han upp.
Han var helt okontaktbar och sa inget. Rörde inte på sig.
Paniken steg.
Ropade på Johannes.
Han kom inte.
Sen började Loke skaka.
Hela hans lilla kropp bara skakade.
Jag ropade på Johannes i panik men han hörde mig inte.
Men lyfte upp Loke.
Trodde han skulle dö.

Johannes vaknar och vi ringer 112.
De pratar med mig i telefonen och försöker
lugna mig och berätta vad jag ska göra.
Han var inte blå men hade svårt att andas.
Han var fortfarande helt borta och tittade inte på oss,
svarade inte på tilltal.

Men när ambulanspersonalen var här
hade han piggnat till lite.
Han tittade på en och sa "mmm" som svar.
Så vi fick ta ambulansen in på NÄL.
Få en massa alvedon och sen blev han som vanligt igen.


Min lilla älskling.
Har nog aldrig varit så rätt i hela mitt liv.

Just nu är jag väldigt trött.
Han sovit i 3-4 timmar.
Johannes är hemma men vi får se om jag pallar att jobba.
Beror på hur Loke mår senare idag.
Nu blir det en macka och sen direkt i säng.

Kommentarer
Postat av: Twiggy - Mamma till Nemo & Gravid

Usch låter ju som feberkramp =(

Är livrädd för att det ska hända Nemo!

Du får ge Loke en kram från oss här nere!

2010-12-08 @ 08:21:36
URL: http://twiggzy.blogg.se/
Postat av: karin

Men va fan... era stackare förstår din panik.

Vad var orsaken till att han blev sådär då vet dom det?

2010-12-08 @ 08:30:55
Postat av: Mikaela

NÄMEN?! =( Fyyyyyyy!!! =,( Nästan så man blir tårögd över detta inlägg. Jag hoppas det aldrig händer igen!

2010-12-08 @ 09:23:30
URL: http://mikkanhellman.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag tror också att det var feberkramp, enligt Åsa (på mitt förra jobb) så är det JÄTTEVANLIGT hos små barn men ingen vet det knappt. Man ska duscha dom kallt eller ta ut dom i snön. "Klappa" dom hårt så att dom håller sig vakna osv. Så att man egentligen känner att man misshandlar dom. Lite weird men...

Hoppas att ni mår bättre idag.

Stor kram Perny

2010-12-08 @ 10:04:44
Postat av: Malin

Ursh och fy vilken natt ni verkar haft... hoppas att Loke kryar på sig. Vad trodde dom att det va?

Träffade honom i måndags på dagis och då sprang han fram till mig och Hugo, Tuvas lillebror och berättade att det va en traktor på gården::) sötisen!

2010-12-08 @ 10:32:22
URL: http://malinsmumsigasida.blogspot.com
Postat av: Carro

Men fy vad läskigt!! Hoppas det var en engångsföreteelse :( Stackars liten...

2010-12-08 @ 11:15:03
Postat av: Tina

Usch vad hemskt! Jag fasar för den dagen Nellie blir sjuk. :/ Hoppas han mår bättre idag! kram

2010-12-08 @ 11:19:53
URL: http://aniit.blogg.se/
Postat av: Annelie

Förstår att det måste varit jätte jobbigt när Loke blev så dålig. Vi har själva varit med om det fem gånger med Etna nu, att hennes feber stiger så plötsligt att hon börjar att feberkrampa. Första gångerna ringde vi oxå 112 så ambulansen kom. Men som tur är så är det ju inget farligt, bara dom kollar upp så det inte är någon bakterieinfektion som är orsaken till febern.

2010-12-09 @ 10:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0