Detta med barnnamn

Jag hade faktiskt inte tänkt att skriva ut
namnen först.
Vet att många "tar" namn av varandra och
sen finns det väl en oskriven regel att man inte ska
döpa sitt barn till någon annans barns namn.
Men här kommer dom ändå ;)

Vi är väldigt oense hemma.
Om vad vi ska ge bebis för namn.
Jag har hittils nästan bara tjejnamn.

Embla (jag bara älskar detta namn och kan inte sluta tänka på det)
Tyra (Loke skulle ha hetat Tyra om han va en tjej, så himla fint)
Wilda
Wida

Johannes tycker inte att någon av de ovanstående är något att hänga i granen.
Han vill däremot ha Ylva.
Jag tänker bara på Skilda Världar.

Jag tycker verkligen att det är jättesvårt denna gången.
Med andra barnet.
Då ska det ju passa ihop med Loke också.

De få pojknamn jag kommit på är
Frej och Vide.
Har även tänkt på Tor.
Men det är så kort.

Nä, jag får hem och övertala min karl om att tycka om Embla ;)

Kommentarer
Postat av: Felitchia

Ni kan ju stava tor med H Thor, det är ju jätte fint, blir lite längre och passar bra ihop med Loke :)

2011-02-11 @ 11:35:50
Postat av: Linda Sahlén

Pojknamn Trond, Tarjej

Flicknamn Liv, Villemo

Norska gamla namn :)

Min favorit va de gäller tjej namn är lätt Ronja, vilket Simon hatar så tur de blev en pöjk annars ha de vare krig :P

2011-02-11 @ 13:20:40
URL: http://li0s.blogspot.com/
Postat av: Sannie

Åh, tack så mycket generad vad händer ikväll? ^^ <3

2011-02-11 @ 14:59:17
URL: http://sannie.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Skitfina namn! ska inte sno något jag lovar, fast får vi en pojk till så kommer han få heta Thor i mellannamn för det hette min farfar.

jag tycker att alla namnen passar bra till Loke och jag tycker faktiskt inte att Ylva var så dumt.

Min farmor hette Ebon och jag är helt jävla kär i det namnet. Jonas tycker inte det, men vi får väl se. Sondre är ett annat fint namn tycker jag.

(Inga av namnen är paxade, så skulle det passa er blir jag bara glad!)

2011-02-11 @ 15:22:04
URL: http://krabbeluring.blogspot.com
Postat av: Sarah

Tyra var ett av våra namn också fast med stavningen Thyra. Men det var ingen Thyra när hon kom ut helt enkelt utan Alice som vi inte hade pratat om alls innan. Kan bli så ibland också. Men håller med om att det är svårare med namn till barn nr 2.

2011-02-11 @ 20:40:15
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/
Postat av: Pernilla Tantzoo

Vill inte vara en partypoper men är inte Embla en smärtlindrandre kräm?

Barn behnadlas olika av lärare beroende på deras namn (tragiskt men sant) så om de skulle heta tor och loke så kanske nån kristen gammal skurtt lärare tror att ni är hedningar? :/

Tyra var fint :) Och Villemo :)

Tor är coolt!

Vi sks döpa vår förstfödde till Joel 8enda paxat ännu, enda vi kan komma överens om ha ha)

Jag röstar även för Rakel, Paula, Giesela, Jonathan, Rasmus, Teofil och Elsa :)

Kramar på er!

2011-02-11 @ 20:52:47
Postat av: Anonym

EMBLA är jättefint=)

2011-02-12 @ 00:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0