Besök hos barnmorskan.

Senast jag var hos barnmorskan var i slutet av oktober.
Detta besök gjordes INGA prover eller undersökningar.
Vägde mig inte ens.
Utan det var bara de frågor jag hade, om cellförändringar osv som vi tog upp.
Nästa besök ska bli i v25. 
Är inte det konstigt.
Att gå till barnmorskan 2ggr på 25 veckor?


Mycket läkarbesök nu.
Först för att jag är gravid.
Sen för att jag har cellförändringar
och sen för att jag ev har en muskelsjukdom.
Sen ska jag även till BVC med Loke på 2,5års kontroll.
Så är verkligen många läkarbesök.


Nu ska vi snart hämta Loke på dagis och sen ska jag iväg och jobba.

Kommentarer
Postat av: Twiggy - Mamma till Nemo & Gravid

jag var på mödra lite mer men det var ju för oron för missfall! Men annars vanliga träffar skulle bara varit inskrivning mellan v.8-v.12 sedan UL v.18 sedan v.25.. efter det har det blivit mycket mer! men inte alls lika mycket som med Nemo! Tycker det är skumt att man inte ska dit lika ofta bara för att man är omföderska eller vad man ska kalla det!

2011-01-17 @ 12:39:18
URL: http://twiggzy.blogg.se/
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

Hade man en normal första graviditet går man jättesällan till barnmorskan under graviditet nummer 2 osv.



Fick följa de veckorna som 1 gångs mammorna med Pontus också pga av kräkningarnan och de dåliga järnvärdet... Känndes rätt gott då man viste att de hade koll och man fick lyssna så att allt lät bra.

2011-01-17 @ 12:57:25
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Sarah

Det är så det är när man ska ha andra barnet. Jag gick lite oftare men det var för att jag hade så mkt problem förra grav och sen fick jag ju HF på slutet denna gång.

2011-01-17 @ 14:13:42
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/
Postat av: Carro

Muskelsjukdom?? Låter inge bra? Nu blir jag allt orolig! Hoppas det inte är något allvarligt?

2011-01-17 @ 17:06:19
Postat av: maria

ja det är helt sjukt tycker jag att det inte skall vara samma med andra barnet som med första.

2011-01-17 @ 20:52:51
Postat av: Lisa, Love och Moas mamma!

Oj, muskelsjukdom?? Det håller vi tummarna för att du inte har!! :(

2011-01-19 @ 11:59:23
URL: http://lizadahlberg.blogg.se/
Postat av: Emma

Vet inte riktigt vad ni menar med skillnad mellan om man vänta första eller andra. Jag väntar mitt första och hade besök v10 för inskrivning+ koll av järn, bltr mm, ultraljud v18 och barnmorskebesök v25 då jag kolla järn, bltr mm och även fast jag hade både dåligt bltr och dåligt järn så ska jag inte dit förrän vecka 30 tror jag det är. Så min fråga är är det inte samma för alla?

2011-01-21 @ 14:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0