Funderingar

Jag har funderat ett tag nu.
Man ska jobba 100%,
det ska vara tipp topp hemma
och man ska ha nybakta bullar som doftar.
Är sån hyseri.
Eller JAG känner iallfall en väldigt stor press.
Om någon ska komma hem till oss så vill jag ju helst storstäda innan.
Why?
Kan de inte bara ta det för va det är?
Eller, det gör dom säkert.
Det gör ju iallfall JAG när jag åker hem till någon annan.

Fast nu säger ni säkert.
Man behöver inte städa om man småstädar varje dag.
Visst. Men ska jag göra det då? Efter 8 timmars lång arbetsdag,
efter att jag lagat middag och plockat undan disken.
Förstår inte hur min mamma gjorde?
När fick hon tid till allt?

Men ska jag lägga ner kriget jag har med min man?
Han går hemma nu, tar hand om Loke på bästa sätt.
Ska jag begära att han städar och fixar också?
Eller ska jag helt enkelt lägga ner det.
Njuta och ta tag i det när jag orkar och har tid?
Det kanske skulle göra mig mindre irriterad.
Att helt enkelt sluta bry mig.
Eller att helt enkelt städa och plocka undan med ett leende.
Att vara nöjd med situationen.





Kommentarer
Postat av: Korina

Du ska ta din vardag, ditt hem med en nypa salt. När bebis nr 2 kommer kommer du att ha ett bombnedslag med massa leksaker överallt. Oavsett hur mycket du än ler och plockar undan är kaoset där inom några minuter. Ta det när du har ork! :) Ingen dömer dig för att du tar det lugnt några dagar i veckan.

2010-12-30 @ 12:54:41
URL: http://kitdeluca.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Dela på sysslorna såklart, inte ska en av personerna göra allt, är man hemma 8timmar hinner man göra nåt, iallafall Nåt! diska, stöka undan, bärain ved you name it! kram

2010-12-30 @ 13:24:08
Postat av: Linnea

ja, du kan begära att han gör saker hemma när han går hemma hela dagarna...

puss och kram från Linnea

2010-12-30 @ 14:41:16
URL: http://lunniz.blogg.se/
Postat av: Anonym

När du gick hemma, vad gjorde du då? Alla de sakerna du gjorde borde rimligtvis också han kunna göra. :)



Ni får väl göra upp ett städschema?

Och folk som kommer på besök ser nog hellre att värdinnan är utvilad o trevlig än att disken är diskad ;)

2010-12-30 @ 16:12:32
Postat av: Vanesssa

Åh I knooow värsta dilemmat, jag känner samma själv!

Men jag körde samma krav på min J som han förväntade sig att jag skulle gjort.

Meen visst vi kanske båda två har en mer snäll inställning till städning och krav på den andre, men hemmet är ju onekligen mkt mkt skitigare nu....

Men hellre kramas och ha ett skönt liv än törra piss livet och rent i hörnen brukar jag tänka. 8När jag inte har PMS för då är det världskrig)

2010-12-30 @ 16:39:32
URL: http://krabbeluring.blogspot.com
Postat av: nalle333

Så klockrent skrivet: "Och folk som kommer på besök ser nog hellre att värdinnan är utvilad o trevlig än att disken är diskad ;)



" (från en kommentar ovan)

Jag anser att man skall dela, jobbar den ene skall han/hon slippa mycket i hemmet meddans den som går hemma får fixa o dona. Det gäller att hjälpas åt speciellt då ni får en liten till snart. Kram!

2010-12-30 @ 19:14:03
URL: http://www.nalle333.se
Postat av: Larissa Oikari

Jag tycker också att han kan göra saker när han går hemma, det för ju Jonas. Han behöver ju inte göra allt, men kanske att man dammsuger en dag en annan dag tvättar han lite m.m. Så brukar vi göra, eftersom jag jobbar.. och ibland måste man be dem att göra saker.

2010-12-30 @ 20:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0