Idag är det dags för möte!

Möte på dagis idag.
Låg och tänkte på det inatt
så jag kunde inte sova.
Detta måste få ett slut.
De måste ha ett möte med
barnets föräldrar.
Sätta ner foten och säga
att sådant beteende inte tolereras.
Att en ändring måste ske.
Egentligen är det inte VI som ska byta dagis.
Men det är ju alltid så.
Om ett barn blir mobbat i skolan
så är det det utsatta barnet som ska flyttas.
Helt sjukt!

Men jag håller tummarna att vi kommer
in på Kvarnen i augusti.
Då får Loke vara hemma med oss och hans lillasyster/lillebror
från maj till höst. Kommer bli så mysigt!
Tycker det är väldigt viktigt.
Att när man får ett nytt barn
att de äldre barnet får vara hemma och
känna sig delaktig. Att man inte lämnar det på
dagis de första man gör.
Verkligen inte när båda föräldrarna är hemma.
Sen hade jag gärna haft Loke hemma hela min
mammaledighet. Men han behöver vara på dagis för
att träffa andra barn och behålla sin plats på dagis.
Men det är ju min åsikt.



Kommentarer
Postat av: Twiggy - Mamma till Nemo & Gravid

Nemo ska iaf vara hemma dom 2 första veckorna när bebisen kommer :) Sen om Ingemar är hemma längre så blir ju Nemo det med ^_^ Sen blir det väl dagis då och då så han inte tappar sin plats! =)

2010-12-14 @ 12:56:34
URL: http://twiggzy.blogg.se/
Postat av: Marina

Hoppas allt går bra på mötet och att dem gör något åt detta! Sånt ska inte få hända på dagis.. Kram Marina

2010-12-14 @ 13:00:33
Postat av: Pauline

Hur har det gått? Har tänkt på er idag!



Kram

2010-12-14 @ 21:02:35
URL: http://familjengould.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0