provresultat - cellprov

idag fick jag ett kuvert från
Västra Götalandsregionen.
Vågade knappt öppna det.

Men när jag väl tagit mod till mig
så fattade jag ändå inte vad som stod. 

"Bästa Sandra! (bara att öppna med denna mening blir man ju orolig)"
"Jag har nu fått svar på cellproven som visade måttliga cellförändringar,
MEN provbitarna var normala"


VA FAN BETYDER DET?!


De måste iallfall göra en ny undersökning under graviditeten.
Betyder det då att det var så "akut" att dom inte kunde vänta tills jag fött?
Men skulle inte få en kallelse förns om 8 veckor.
Då kommer jag vara i månad 7 typ.
Hur bra kan det vara att gräva där då? 



Kommentarer
Postat av: Emma

Men åh..Klarspråk tack!! Haha sjukvården är inte alltid så bra på just klarspråk! Jobbigt att inte veta till 100. Men du ska se att det är helt okej och detta är bara en säkerhetsåtgärd =)

2010-12-10 @ 13:50:04
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Postat av: Sarah

Dom brukar väll inte rekommendera att göra cellprovstest när man är gravid vad jag vet..... Men kan du inte ringa och prata med läkaren och be honom förtydliga sig lite?

2010-12-10 @ 14:08:08
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0