Ultraljud

Idag var vi på ultraljud.
Allt såg fint ut och jag är i v19.
Alltså BF 31 maj.

Men. Innan hon sa att allt va bra.
Gud va hon gjorde mig nervös.
Tog lång tid för henne att mäta. (man mäter bland annat huvud, lårben och ryggrad för att säga hur gammal fostret är).
Hon bad mig lägga mig på sidan.
Andra sidan.
Rygg igen.
Hon bad mig skaka på magen
och allt jäkla möjligt.
Men tydligen har vi en väldigt envis bebis i magen
som VÄGRADE visa sig framifrån.
Sköterskan kunde då inte se hjärtats 4 delar så bra.
Men tillslut så. Efter 30 min i undersökningsrummet.
Eftersom bebis var så envis fick vi enbart bilder i profil.
Men det duger det med :)

Sen pratade hon med mig om lite andra saker.
Som jag och min BM (barnmorska) ska prata om.
Ska faktiskt ta och ringa henne och be om en tid i januari.
Först detta med cellförändringen och sen detta.
Så känner verkligen att vi behöver träffas innan mitten av februari.
Apropå det. Undra när kallelsen kommer till cellprovet då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0