Finns faktiskt trevligt folk på AF

Idag skulle jag ringa Arbetsförmedlingen och göra en uppföljning i mitt arbetssökande. Var tjugo minuter i kö tid och det var tjugo minuter kvar tills de skulle stänga för dagen. Kom fram till en jätte trevlig tjej, när jag rabblade upp alla jobb jag sökt sen den 8/3 trodde jag hon skulle svimma. 43 jobb hade jag sökt! Haha. Man hörde verkligen hur glad hon blev och sa "det är verkligen roligt när såna som du ringer in, du kommer få ett jobb det är jag 100% säker på". 


Men imorgon, då får vi se. Om jobbet är mitt eller inte! Men det är såklart mitt, eller hur ;)


Haha, har ju glömt att berätta om intervju två. Kommer dit, får en tvskärm i knät. Ska kolla på en film. Jaha? 
Är en skåning i 50års åldern som förklarar om en dammsugare. NEJ! Det var ett sälj jobb. Ni vet dom där dyra dammsugarna som kostar 40 tusen styck? NOWAY!

Kommentarer
Postat av: nalle333

Var det Kirby?

Jag har vart Kirby-säljare och det var slitigt. Det fungerar att arbeta med om du har ett "sjujäkla driv" och inte har någon familj. Jag jobbade i 23 dagar i sträck utan ledigt, det säger en del.. Men gött om cash. ;P

2010-05-04 @ 06:17:49
URL: http://www.metrobloggen.se/nalle333
Postat av: nalle333

Klart att man inte vill ha ett jobb som lönen enbart är baserad på provision.. Man har ju ändå en familj att ta hand om liksom!

Låter som Kirby. Vi skulle ha 60 demos/månad o då var det 100% som gällde. Nåväl. Inget att fördjupa sig i då du är smart nog att tacka nej :) Well done ;)

2010-05-04 @ 10:23:12
URL: http://www.metrobloggen.se/nalle333
Postat av: Larissa Oikari

tror du? Vad roligt att höra, jag hoppas att det blir snyggt nu när jag kommer få lite mer hår i veckan.

2010-05-04 @ 10:59:23
URL: http://oikari.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0