Fånga dagen!

Har varit mycket konstiga tankar idag.
Brukar alltid bli så när man går på promenader.
Men tror det var Emma som planterade denna tanke i helgen.
Vilken låt vill jag ska spelas på min begravning?
Jag är faktiskt inte rädd för att dö.
Men är ju inget jag vill, såklart.
Vi ska ju alla vandra den vägen tids nog.
Så varför gå runt och oroa sig över någon som komma skall?

Lev idag som om den vore din sista.
Ta vara på tiden i livet.
För ingen vet när din dag är den sista.

Sen tonåren är det nästan 10 personer i min bekant/vänskapskrets
som gått bort. Av olika skäl.
Alla ungdomar.
Alla en lång väg kvar.
Trodde man.
Så ta inget förgivet.


Så under min promenad kom jag på.
Denna ska spelas på min begravning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0