Detta med febernedsättande

Detta med febernedsättande gör mig galen.
Fattar inte varför INGET biter på pojken.
Gav han ju stolpiller i ren panik då när feberkramperna bröt ut.
Läste ju inte direkt på förpackningen innan.
Nu såhär i efterhand skulle han visst bara fått ½ fast jag gav han en hel.
Detta var då vid 4-5 tiden. Klockan 8 har pojken fortfarande 39,5 graders feber.
Man får bara ta stolpiller var 6e timme.
Men han fick lite flytande innan han skulle sova.
En timme senare ligger tempen FORTFARANDE på över 39 grader.
Inatt är det tredje dagen med hög feber.


Imorgon ska ju Johannes på utbildningen och jag kommer vara ensam
med Loke hela dagen. Så jag hoppas verkligen att detta inte händer igen
när jag är själv!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

När mina barn har haft feber så har jag fått rådet av sjukvårdsrådgivningen att man kan ge både Ipren och Alvedon för dessa är påverkar inte varandra men tar effektivare ner febern när man ger dom samtidigt. Har mina barn haft riktigt hög feber har jag gjort det, annars upplever jag att Ipren är bättre febernedsättande än Alvedon.

Hoppas att han snart blir bättre, det är riktigt otäckt när någon krampar =(

2011-02-07 @ 08:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0