feberkramper

Idag fick Loke feberkramper, IGEN.
Andra gången nu på 2 månader.

Han var helt som vanligt. 
Satt och badade och medans jag fixade i köket
(Johannes var såklart med honom på toa).
Då hade han tydligen bara rasat ihop i badkaret och sen
blivit apatisk. Han bara satt där och tittade ut i intet.
Sa inget.
Blinkade knappt.
Vi lyfte upp honom och öppnade
ytterdörren. Medans Johannes hämtade en
kall handduk så börjar kramperna.
Hela hans lealösa kropp skakade som aldrig förr.
Sen började det som var det absolut läskigaste.
Hörde hur hans andning började upphöra
och hans läppar blev blåa.
Då fick jag verkligen panik. Satt redan i telefonen med 112
och jag kommer ihåg hur irriterad jag blev på henne eftersom
jag inte hörde vad hon sa.
Det var antagligen inte länge han slutade att andas men för
mig kändes det som en evighet.
När ambulansen kom hade Loke vaknat till igen
men betedde sig fortfarande väldigt underligt.
Han sa inget.
Tittade tomt ut i ingenting
och gjorde samma och samma rörelse gång på gång med handen.

Nu är han som vanligt igen.
Dock väldigt trött (är ju inte så konstigt).
Men tydligen är det inget man kan göra
för att förebygga detta. Han kommer antagligen få detta igen
men det upphör ofta efter 5års ålder.
Men ska det bli såhär varje gång han får lite feber så
kommer jag dö på kuppen.





älskade lilla sketunge!


Vet inte vad jag skulle göra utan Johannes heller.
När jag springer runt helt hysterisk och grinar som en idiot
så är det han som är lugn och försöker lugna ner mig och inte
skrämma upp Loke.
Vad skulle jag göra utan dig?

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Huga ligen :( Stackars er alla :(

2011-02-06 @ 18:46:12
URL: http://mikkanhellman.blogg.se/
Postat av: Ninja

fy va hemskt! Klart man får fullständig panik... Ens barn är ju ens allt! Skönt att han verkar må bättre nu. <3

2011-02-06 @ 19:32:17
Postat av: Liza, Love och Moas mamma!

Usch va hemskt!! Såååå jobbigt när det händer dom små något! :(

2011-02-06 @ 23:09:59
URL: http://lizadahlberg.blogg.se/
Postat av: karin

Nä men :( vad säger läkarna att det är han har som gör att han får sådär då ? :(

2011-02-07 @ 10:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0