Men seriöst?!

En eloge till alla ensamstående mammor där ute!

Nu när Johannes jobbar och Loke är hemma med mig & Tor
så blir jag ju "ensamstående" på dagtid (och ibland kvällstid).

Idag skulle vi hämta ett paket på Skogshöjden, handla mat för veckan,
åka ner på fallens dagar och laga middag.
Herreguuuuuud!

Kunde inte handla all mat jag kunde eftersom jag hade Tor´s barnstol i ena handen
och två kassar med mat i andra.
Sen snabbt hem och mata barn för att senare bege sig till stan.
Fanns ingen parkering så långt ögat nådde så blev till att gå en lååång bit.
Loke är verkligen såå himla duktig!
Sen hem för att göra mat men då hade klockan blivit så mycket att det
inte var någon mening att laga den mat jag EGENTLIGEN skulle laga
så det blev lite pannkaka. Jag är helt slut!
Imorgon ska vi ENBART va hemma och slappa!

Sen har jag ju sån grym otur!
Loke fick en kokt korv med bröd.
Skulle ta en tugga eftersom jag var grymt hungrig.
Tyckte den smakade konstigt och inte alls som kok korv.
5min senare känner jag nått i halsen.
TROR NI INTE PÅ FAAAAAN ATT JAG HADE FÅTT EN KYCKLINGKORV??!
Seriöst!

Jag borde duscha.
Men är alldeles för trött.
Kanske kan hinna med en snabbdusch imorgon, om jag har tur :)

Tor ääälskar att bada! :)

Kommentarer
Postat av: Inga-Britt Svensson

Postat av: nalle333

Tar åt mig ^^

Det som "ror min båt i land" är planering och åter planering. Låter kanske väldigt "stelt och styrt" för vissa, men gäller att planera livet på rätt sätt. :)



2011-07-17 @ 17:13:57
URL: http://www.nalle333.se
Postat av: Hanna Lindmark

Håller med dig! de som är ensamma har det verkligen tufft..

Nu när pontus jobbat under fallens har det verkligen vart fullt upp, jag hann dricka kaffe först klockan två! kallt hann det bli också! haha

Men det blir nog lättare när de minsta blir lite större så man kan få lite rutiner.. hoppas jag iaf! :)

2011-07-18 @ 15:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0