Första natten

Första natten som tvåbarnsmamma avklarad.
Måste ge beröm till Loke som vaknade till ett fåtal gånger då lillebror skrek
och då var han inte alls gnällig och sur som han kan vara då han blir väckt.
Så fina pojkar jag har!

Trugar som faen med amningen.
Inatt trodde jag nästan att jag skulle ge upp efter 2,5 timme.
Men tillslut somnade lilleman, iaf någon timme.
Sömnen inatt var mellan 2 och halv 6.

Förhoppningsvis kan jag vila senare idag men
just nu är jag oförskämt pigg.

Frukost nästa!

Kommentarer
Postat av: Therese- Mamma till 2 underbara huliganer

Vad gott att de gick bra : ) Här vaknar aldrig Hampus av Pontus, var nog bara första månaden han gjorde det.



Pontus ammade konstant i 2 dagar, sov nästan inte alls utan skulle bara flyttas mellan tuttarna. Var så j*vla trött så de fanns inte. Hoppas att han mumsar på och snart stan somnar efter varje mål :D

2011-06-16 @ 07:27:39
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Emma

Har du det mycket jobbigt med amningen? Hoppas det snart blir rutin på det för er =) Vi kämpade mycket på neo men där hade man ju jätte mycket hjälp och pumpade + sondade annars hade jag nog gett upp. För det är fasiken ingen lätt match att få amningen att fungera perfekt

2011-06-16 @ 15:11:59
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Postat av: Lotta

Va duktig han är, storebrorsan!! Och mamma me! Du är ju otrolig som är pigg efter den lilla sömnen! Men man får väl krafter av lyckan antar jag.. :) Härligt o höra!

Har lillfisen fått nåt namn än då? ;)

2011-06-16 @ 19:13:10
URL: http://lottaslillahuvud.blogspot.com
Postat av: Emma

Åh ja just de ja! Hoppas att det funkat bra nu då =) Det är ju skönt när amningen kommer igång men man ska absolut inte känna sig dum om den inte gör det. Det gjorde jag med Melvin och då grinade jag varje dag för det men denna gången känner jag mig mera lugn och känner att för varje dag det funkar är det skit bra, men slutar det så slutar det. Ersättning är väldigt bra också och väldigt smidigt också =) =)

2011-06-16 @ 20:13:26
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0