På resande fot

Är nu hemma i Nyland sen onsdag natt/torsdag morgon.
Inte sovit såhär bra på flera år.
Egentid i överflöd och då förstår man hur mkt ens barn
betyder för en. Hur mkt man saknar och tänker på dom.
Man vill träffa dom och kramas & mysa.
Men man uppskattar såklart egentiden.
Sovit till tio varje dag, det var ju inte igår.
Umgåtts med vänner och bara gjort saker för sig själv.
Saker jag vill göra.
När jag berättade för Loke, 4år att jag skulle åka iväg
undrade han om jag någonsin skulle komma tillbaka.
Älskade unge.
Ringde och pratade med han idag och hans enda fråga
var "kommer du hem snart, mamma?".
det skärde i mammahjärtat.
Men jag vill ändå tro att denna helg är nyttig för
mina barn, Johannes och framförallt mig själv.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Klart att den är nyttig! Man behöver andningshål, det är ett krävande jobb att vara småbarnsmamma, hur underbart det än är. Härligt att du har det så bra och njuut ordentligt. Familjen finns där när du kommer tillbaka. ;) Kram!

2012-08-10 @ 13:42:50
URL: http://onlythegoodnotes.se
Postat av: Johanna

Ha det super mysigt!

2012-08-10 @ 23:12:41
Postat av: Therese, mamma till 2 underbara huliganer

De är jätte viktigt att kunna "andas ut" själv någon gång. Att komma iväg och få vara en vuxen person utan barnen hängandes i benen. Så inget dåligt samvete för att ungarna inte är med. De är ju inte så du lämnat dem vind för våg, de är med sin pappa...

Hoppas du hade de helt underbart, trots tråkigt avslut på hemresan... : )

2012-08-14 @ 07:04:39
URL: http://nuppi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0