Tips från coachen!

Fick en förfrågan om jag kunde skriva om vad jag äter/inte äter.
Här kommer det.

En helt vanlig dag.
Frukost: 2 fullkorsbröd med smör & skinka. 1 glas mjölk & 2 koppar kaffe.
Lunch: Ofta rester från gårdagen middag. Bara liiite mat. Alltså. Kanske lite mer än en knuten näve plus en massa kokta grönsaker.
Middag: Kanske två knutna nävar. Och grönsaker.
Sen blir det inte mycket mer mat än så.
En jäkla massa kaffe & cigg dock, rekommenderas INTE.

Jag äter ju bara hemlagad husmanskost.
Typ spagetti & köttfärssås, biffstroganoff, pastagratäng, stekt korv & potatis osv osv.
Men brukar inte ha grädde & sånt i maten och har jag de blir de matlagningsgrädde med
låg fetthalt.

Det jag undviker att äta är de självklara som kakor, godis, saft, dricka och sötsaker i övrigt.
Tuggar tuggummi istället och dricker ännu mer kaffe. Haha.
Och blir jag sugen på nått så tar jag en bit 70% chokladkaka eller popcorn som är poppade i olja.
Sen ska man såklart unna sig, 1 dag i veckan.
Men frossa INTE!
Ät nått litet bara.



Får väldigt många anonyma kommentarer nu för tiden.
En som bland annat tror att jag hittar på allt om min viktnedgång?
Hahaha. Varför skulle jag?
Så. In your face!



Ioförsig tror inte jag mina ögon alla ggr heller.
Bara för en vecka sen hade jag gått upp till 72kg (pga operationen).
Så trodde inte mina ögon när man kliver på vågen och får se detta.
Sist jag vägde under 70 var för minst 10 år sedan. Sjukt va?

Kommentarer
Postat av: Lisa, Love och Moas mamma.

haha! Va roligt att någon tror du hittar på det! Som du säger. Varför skulle man hitta på något sådant? :)

2012-01-25 @ 21:20:51
URL: http://lizadahlberg.blogg.se/
Postat av: Boström

Du har varit sjuuuuukt duktig! You go girl!

2012-01-25 @ 21:21:00
Postat av: Sussi

Du är så duktig så :) Tyvärr kan jag väl inte direkt gå efter din size på maten för då skulle jag väl svimma innan lunch med mitt jobb, haha

2012-01-25 @ 21:44:52
URL: http://tantgigant.bloggplatsen.se
Postat av: sara

Hur gör du stroganoffen och gratänger utan grädde? recept ?:) eller är de creme fraiche? :P

2012-01-25 @ 22:25:03
Postat av: p

matlagningsgrädde och andra lightprodukter är inte bra för kroppen, i och med att du äter sådant lurar du din kropp till att vilja ha mer. Så en skvätt riktig grädde är betydligt mycke nyttigare. I Övrigt så vill jag bara säga att du är super duktig som lyckats gå ner så pass mycket!Riktigt starkt jobbat! :)

2012-01-25 @ 23:43:10
Postat av: Lotta

Oj, har du bytt ut det vita luft-brödet till frukosten? ;) Du e grymt duktig Sandra! Imponerande!! Kör på bara!

2012-01-26 @ 14:29:14
URL: http://lottaslillahuvud.blogspot.com
Postat av: EmmaBemmaBus

Ja Sandra, i med lite grädde i maten =) Det är inte så farligt som det låter. Rätt mängd bara, så är det både godare och bättre än lightprodukterna!



Puss på dig gurkan!

2012-01-26 @ 23:30:24
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0