"Vill du ha fler barn?"

Härligt att höra att så många av er faktiskt
tagit sig i kragen och gått på kontrollen! :)


Idag är det sista dagen som mammaledig.
Imorgon börjar jag jobba på 100%.
Taggad till 1000!

Operationen gick väldigt bra.
Dock hatar jag att bli sövd.
En sån olustig känsla.
Fy.
Men nu är det över för denna gången.
Dock är risken större att få tillbaka
det när man väl haft det så känns ju skönt
att jag ska få gå på kontroller varje år ett tag nu.

Doktorn frågade mig innan operation igår
om jag ville ha fler barn.
"ehm, kanske?".
Tydligen finns risken att få missfall sent i graviditeten
efter en sånhär operation.
Men det är väl nått man får ta senare i livet.
Nu räcker det gott & väl med mina goungar här hemma!

Kommentarer
Postat av: My - FROM DEPP TO PEPP

Du är stark! Skönt att det gick bra.

2012-01-17 @ 10:38:31
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se/
Postat av: Zabine

Det blir Behandlingsassistent! :)

2012-01-17 @ 21:09:27
URL: http://wildasmami.blogg.se/
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Är det en konisering du gjort? Jag har också genomgått en sån, och jag är orolig inför nästa graviditet (när den nu blir haha) just för det här med risken att föda för tidigt också eftersom livmodertappen är försvagad och alltid kommer vara det. Jag frågade läkaren om det, eftersom sonen min ville ut redan i vecka 25, men han höll sig dock kvar till vecka 37+6 efter en del svängar och inläggningar på förlossningen. Och han sa att jag kan komma att behöva gå på extrakontroller och dylikt, för att hålla koll på livmodertappen :)



Det var min första cellkontroll jag var på.. Jag har alltid struntat att gå på dom tidigare jag blivit kallad till. Men hädanefter kommer jag ALLTID att gå på mina kontroller, var riktigt läskigt att ha cellförändringar av grad 3.. :S

2012-01-17 @ 21:42:16
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Towe

Hej! Jag har också gjort en op,konisering för måttliga-lätta cellförändringar. 4 veckor senare var jag gravid med Lithea och allt gick bra:) Och sedan kom ju Ellie o det gick bra. Och nu är jag gravid igen o det går bra.. Har varit på koll varje år och alla prov har varit normala. Snart är det nog dax igen när jag tänker efter:)

2012-01-17 @ 22:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0