Tips & trix (varning för ett låååångt inlägg)

Tack så hemskt mycket för alla kommentarer.
Det värmer!
Ännu roligare är det att höra att jag är en inspiration för andra.

Tänkte att jag skriver ner lite tankar och peppning till er där ute som vill
gå ner i vikt.


Egentligen så handlar det bara om en sak : Att bestämma sig och att aldrig ge sig. Va envis!
Men ändå rättvis mot dig själv.

Sätt inte upp för stora mål.
Sätt mindre delmål istället.

Jag tror att det är viktigt att inte förbjuda sig själv att äta vissa saker.
Man kan äta allt men med måtta.

Min stora last i livet är choklad.
Men istället för att äta en pollypåse om dagen (som jag faktiskt gjorde ett tag)
kan jag äta mörkchoklad lite då och då.
Eller äta lite godis engång i veckan.

Sen är det otroligt viktigt att äta bra och äta ofta.
Dock har jag varit otroligt dålig med det, så hade garanterat gått
mycket snabbare med min viktminskning bara jag följt det.
Men ät frukost, lunch, middag och gärna nått mellanmål.
Men små portioner och ät sakta! Ta tid på dig att äta.

Sen kommer motionen.
Man behöver inte gå på gym om man inte vill.
Jag har enbart haft vardagsmotion.
Promenader, 60min om dagen.
Oavsett väder!
Lite magövningar hemma också och sen flöt det bara på.
Nu är jag inte ens sugen på godis varje dag.

Jag hade faktiskt från början en chokladkaka i kylen
för att veta att den fanns där ifall man blir sådär sugen
så man skulle kunna döda nån för lite choklad.
Till en början blev jag sug en varje gång jag öppnade kylen.
Men sen glömde jag bort den.

Många frågar hur lång jag är just för att jämföra med sig själv.
Jag är 172-173cm lång och vägde idag 67,3kg.

Men måste erkänna att jag är fan jävligt duktig på att klä mig rätt.
För man ser faktiskt inte att jag är överviktig (inte med kläder på iaf) Haha.


+ 16kilo...

 
-16 kilo

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du är jätteduktig och jättefin :)
Det är så himla svårt att bli av med alla kilon.. Jag försöker fortfarande bli av med alla mina från senaste graviditeten och det tar ju sån tid.. Det är roligt att se att någon annan kämpar och lyckas med det också! Jag tänker som du kring mat och träning, det är ju sånt som fungerar, man behöver ju inte köra nån hetsig bantnings-diet..
:)

2012-07-13 @ 10:48:19
URL: http://kaptenkanten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0