inte för att....

... dra alla över en kam... men jag gör det ändå...
 
Trollhättebor : ytliga. rädda för att säga va de egentligen tycker.
klädstil handlar mer om vad de andra ska tycka. även bil, hus
och möbler ect ect. Allt handlar om vad de andra ska tycka om dig 
och inte vad du själv tycker.
 
Norrland : öppna människor som skiter blanka fan i vad de andra ska tro.
Där är spontanfika en daglig aktivitet och man behöver inte planera två veckor
innan för en kaffe. Där struntar folk i om du kommer i mysbyxor
eller de nyaste modellen från diverse märken. Norrland - om man vill va sig själv för en stund!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Efter att ha bott i Norrland hela mitt liv och sedan flyttat till Stockholm för ett år så kan jag inte annat än hålla med. Precis så är det.

2012-09-15 @ 23:31:23
Postat av: nalle333

Klockrena funderingar!

Jag har upplevt "ditt" norrland och vet precis hur det är där "uppe". Det är så som du skriver!

Och det är tragiskt här i söder med "planering av fika 2 veckor i förväg"... Spontaniteten försvinner - trist!

Att försöka vara/tycka som "alla andra" handlar kanske mycket om att inte våga sticka ut ur mängden. Men egentligen; vad gör det om man sticker ut?

Personligen finner jag dem som sticker ut betydligt mer intressanta än "folkmängden"!

2012-09-19 @ 20:32:37
URL: http://www.nalle333.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0